Pár z těch největších jste si mohli přečíst v prvním díle a protože jsem nechtěl, aby to bylo zbytečně dlouhé čtení, rozdělil jsem jejich seznam na více částí. Tady si můžete přečíst druhou z nich.
4. Nevhodně nastavená cena
Ano, možná si říkáte, že se přece stačí podívat na podobné nemovitosti a cenu odhadnout. Možné to určitě je, ale ve správném nastavení ceny může hrát významnou roli i drobnost, které si jako majitel nemusíte všimnout anebo vám připadá nepodstatná. Na ceně se ale může odrazit i zdánlivá maličkost. Finální cenu, kterou na inzerát umístíte je vhodné konzultovat s makléřem, protože ten vám dokáže udělat objektivní odhad, do kterého zahrne lokalitu, stav nemovitosti, v případě bytu jeho dispozici. Roli hraje i to, zda je byt v panelovém či činžovním domě, jestli má balkon nebo terasu, ve kterém je patře, na jakou stranu má situovaná okna a spousta dalších zdánlivých drobností. Když nastavíte cenu příliš vysoko, budete na kupce čekat zbytečně dlouho, pokud bude cena naopak příliš nízká, nedobrovolně se o část peněz připravíte.
V případě využití služeb realitního makléře je pravděpodobné, že za svou nemovitost získáte ještě větší částku, než jste si původně představovali. Nemovitosti, které jsem v posledních měsících prodal, se prodaly dráž až o desítky procent, díky správné propagaci a následné aukci, která byla zvolena jako způsob prodeje vzhledem k enormnímu počtu zájemců. Kupujícím se tedy stal ten, kdo byl ochoten za nemovitost zaplatit nejvíce.
5. Prodej přes více realitních makléřů
Platí i při prodeji nemovitosti heslo „čím více, tím lépe“? Zklamu vás, neplatí. Prodej přes více realitních makléřů může přinést více starostí než byste si představovali. Pokud zadáte prodej nemovitosti více makléřům, může se stát, že nebudou investovat do propagace vaší nemovitosti tolik času, kolik by si zasloužila. Budou totiž vědět, že není jisté, zda finální kupec bude právě díky nim. A tohle si žádný kvalitní makléř nedovolí, proto v tomto případě spolupráci spíše odmítne. Do podobných prodejů se většinou zapojují jen začínající makléři, kteří potřebují sehnat zakázky, aby získali zkušenosti anebo ti, kteří mají o zakázky nouzi.
Rozhodně je lepší spolupracovat s jedním kvalitním makléřem, který udělá vše pro to, abyste po prodeji byli jako klienti spokojení a získali za svou nemovitosti co nejvyšší možnou sumu. Od správného nastavení ceny, osobního přístupu přes marketingovou kampaň až po vhodnou prezentaci vašeho domu či bytu potenciálním kupcům. Tohle by měl být cíl každého dobrého makléře 😊
6. Osobní vztah k nemovitosti
Prodáváte dům, který jste postavili vlastníma rukama? Nebo v něm strávili dětství? Všechny vzpomínky spojené s nemovitostí jsou krásné a velmi důležité, ovšem do prodeje by patřit neměly. Kvůli nim totiž nedokážete vnímat nemovitost objektivně, proto je prodej často velmi zdlouhavý a složitý. Můžete nevhodně nastavit cenu, protože je pro vás nemovitost právě díky citovému poutu výjimečná, ale ve skutečnosti vám tento fakt komplikuje reálnou představu o tom, jak si váš dům na realitním trhu stojí.
Pokud se potýkáte s tím, že nedokážete svůj přístup k nemovitosti odosobnit, je lepší kontaktovat realitního makléře, který bude zcela objektivní a díky tomuto přístupu vám může celý prodej usnadnit a urychlit.