Prodej nemovitosti rozhodně není jednoduchý a pokud nejste dostatečně připraveni a informováni, může to pro vás být opravdu nepříjemná zkušenost. Taková zkušenost, která zabere čas, sebere energii a taky se může stát, že zbytečně přijdete o své peníze. Připravil jsem pro vás seznam chyb, které patří k těm nejčastějším.
1. Prodej na vlastní pěst
Rozhodně nebudu tvrdit, že prodat nemovitost bez pomoci realitního makléře je nemožné. Myslím si, že v dnešní době ji zvládne prodat člověk, který zvládá manipulaci s chytrým telefonem. S jeho pomocí svůj byt, dům či pozemek nafotí, umístí na web a počká na zájemce. Jelikož je v současné době poptávka výrazně vyšší než nabídka, zájemce se najde. Každopádně se jich najde méně, než kolik jich dokážu díky svým zkušenostem a možnostem oslovit já.
Zároveň je důležité si uvědomit, že je na nemovitost třeba pohlížet nezaujatě, což spousta majitelů nedokáže, protože mají s nemovitostí citovou vazbu. To se může výrazně odrazit na požadované ceně, která nemusí být adekvátní a prodej se tak může zbytečně protahovat.
2. Nevhodná prezentace nemovitosti
U tohoto bodu si sami odpovězte na jednoduchou otázku. Co vás nejvíce zaujme, když procházíte inzeráty nabízející nemovitosti? Věřím tomu, že většina z vás odpoví, že prezentace pomocí fotografií či videa. Ano, rozhodně to hraje velkou roli v tom, jak atraktivní se byt či dům pro potenciální kupce stane. Platí pravidlo, čím lákavější, tím zajímavější a samozřejmě tím více zájemců se objeví. Spousta lidí ale prezentaci nabízené nemovitosti podceňuje, což je velká chyba.
Je důležité byt či dům odprezentovat tak, aby vypadal čistě, vzdušně a funkčně. Věřte tomu, že díky atraktivní prezentaci prostřednictvím fotek se může zvýšit prodejní cena vaší nemovitosti o 10-15 %. V rámci naší spolupráce vám mohu poskytnout konzultaci a přípravu vaší nemovitosti tak, aby byla na trhu jednoduše neodolatelná.
3. Snaha za každou cenu ušetřit
Ušetřit peníze chce každý z nás, u prodeje nemovitosti se to ale častokrát nevyplácí. Když příliš přemýšlíte nad tím, kde ušetřit, tak ve finále můžete jinde přijít o daleko větší sumu než jste měli v plánu ušetřit. A to si nikdo nepřeje. Je důležité se zamyslet nad tím, že ta řešení, která se zdají být těmi nejlevnějšími, takovými ve finále vůbec být nemusí.
Příkladem může být třeba spolupráce s realitní kanceláří, která je nejlevnější. Podle ceny se rozhoduje spousta prodávajících, často ale zapomenou na to, aby se dostatečně informovali o tom, jaké služby v rámci provize tato kancelář nabízí. Často se pak stává, že si vyberete tu nejlevnější realitní kancelář a díky jejím nevyhovujícím službám získáte nižší výnos z prodeje a zároveň budete nemovitost prodávat daleko déle, než byste ji prodávali s jinou, možná o něco dražší kanceláří.
Tady je opravdu důležité se ptát úplně na vše a nechat si všechny služby dopodrobna vysvětlit. Já sám svým klientům již při první osobní schůzce ukazuji portfolio se všemi službami, které jim v rámci provize poskytnu. Chci, aby se ptali na vše, co jim není jasné, protože je pro mě důležité, aby byli klienti na 100% spokojeni a prodej pro ně byl co nejpříjemnější.